Спочатку нумо розберемося, що це за звір такий - “підводка”?
Підводка – це текст, який радіоведучий озвучує в ефірі.
З'ясували, що підводка це те, що говорить ведучий. Тепер нумо розберемося, як її написати? Здавалося б, що може бути простіше: потрібно просто озвучити якусь інформацію про пісню, погоду, повідомити якусь новину. На практиці все не так просто! Напевно, ти й сам неодноразово чув, як радіоведучий намагається “вистраждати” якусь промову. А в результаті виходить словесне олів'є. Чому так відбувається, і як цього уникнути?
1. Хронометраж
По-перше, потрібно враховувати тривалість підводки. Найвдаліший хронометраж для радіо – від 15 до 30 секунд. За цей час можна швидко, якісно, а головне, зрозуміло викласти думку. Звичайно, це не стосується випадків, коли формат програми передбачає довгі розмови та обговорення у студії.
2. Стислість - сестра таланту
З цього у нас випливає правило номер два - "стислість - сестра таланту"! Не перевантажуй текст іменами, абревіатурами, цифрами та датами. Не треба вдаватися до подробиць, але й не спотворюй факти. Людям складно сприйняти велику кількість інформації на слух.
3. Спрощуй
Використовуй у підводці найпростіші речення. Якщо не вдається скоротити довге речення, вихід є: поділи його на дві-три частини. І відразу стане зрозумілим, що зайве і що можна відрізати.
4. Говори вголос
Не соромся вичитувати підводки вголос самому собі. На папері можна “переглянути” тавтології, однокорінні слова та дивні поєднання букв на перетині фраз.
Приклади:
"А далі в нашому хіт-параді Майкл Джексон зі своїм хітом "Біллі Джин".”
Тут двічі використовується слово "хіт". Воно ж і однокореневе, це тавтологія.
“Та сама дитина надихнула автора на нову пісню.”
Тут без коментарів. Просто промов це вголос )
5. Не розтікайся
Якщо це не випуск новин, дотримуйся правила - один вихід - одна думка. Якщо йдеться про пісню АВВА “Sunny”, не треба робити приставок на кшталт: “До речі, про сонечко, вчені кажуть, через мільйон років воно зникне”. Ти тільки заплутаєш слухача.